13 czerwca 2022, 10:23
Etap centralny XXVII Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. mjr. Marka Gajewskiego
Dziś gościliśmy finalistów etapu centralnego XXVII Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. majora Marka Gajewskiego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531-1683 od Obertyna do Wiednia” organizowanego przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty we współpracy z Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Muzeum Wojska Polskiego, Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszeniem Inicjatyw Edukacyjnych „DELTA”
Etap centralny XXVII Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. mjr. Marka Gajewskiego
Dziś gościliśmy finalistów etapu centralnego XXVII Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. majora Marka Gajewskiego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531-1683 od Obertyna do Wiednia” organizowanego przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty we współpracy z Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Muzeum Wojska Polskiego, Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Stowarzyszeniem Inicjatyw Edukacyjnych „DELTA”.
Zgromadzeni pod pomnikiem gen. Marii Wittek wysłuchali wystąpień członków Komitetu Olimpiady oraz dyrektora Muzeum Wojska Polskiego, Witolda Głębowicza, po czym udali się do sal muzealnych pod opieką kustoszy.
Ogólnopolski Konkurs Historyczny „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” jest przedsięwzięciem o wieloletniej tradycji, skierowanym do uczniów szkół podstawowych i zawodowych. Obejmuje swoją tematyką historię Polski i dzieje oręża polskiego ze szczególnym uwzględnieniem znajomości broni i barwy, architektury obronnej, topografii wojskowej, heraldyki, falerystyki, formacji wojskowych oraz ich dowódców.
Najważniejszymi celami Konkursu i Olimpiady są: kształtowanie postaw patriotycznych młodego pokolenia poprzez upowszechnianie wiedzy o historii oręża polskiego w różnych okresach historycznych oraz o znaczeniu Sił Zbrojnych w życiu narodu i państwa polskiego, popularyzowanie wśród młodzieży wiedzy o losach żołnierza oraz kształtowanie umiejętności kreatywno-krytycznego myślenia o dziejach minionych.
fot. A. Uriasz / MWP